Onsdag

Imorgon börjar skolan och det suger! Hade verkligen inte tackat nej till några extra dagars vila.
Idag har Linnea och jag iallafall varit ute i skogen och plockat lingon. Vi for ut i förmiddags nångång runt 1, vi var ute i kanske 3 timmar? Vi plockade då 40 liter lingon, ca 20 kg . Vi blev ganska slut så vi åkte ner på byn igen och gjorde ett hemligt ärende. haha. sen for vi hem och åt lite för att sedan fara ut och plocka lite mer. Så jag, Linnea, linneas mamma och syster for ut en vända till och plockade. Vi var ute i kanske 3 timmar ? Då fick jag och Linnea ihop 25 liter, sen orkade vi  inge mer. Så vi har alltså plockat 85 liter lingon idag, skapligt mycket tycker jag. vad tycker ni? Vi ska sälja dom nån dag till bärlagret så vi förhoppningsvis tjänar lite money. märks verkligen att jag plockat bär idag, har sjukt ont i ryggen, hoppas jag tar mig ur sängen imorgon bitti. nu borde jag nog sova så jag orkar upp till skolan imorgon... natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0